Tårar & skratt

Jag hade nog en utav mitt livs jobbigaste dagar igår. Jag vet inte vad jag ska skriva för jag skakar fortfarande. Står på jobbet, har inte fått i mig någonting att äta och mår allmänt piss. Känns förjävligt att jag ska behöva koppla på ett stort leende hela dagen, samtidigt som det nog är bra för mig att komma ur sängen.

Jag vet inte om ni läsare kanske redan har listat ut vad det hela handlar om. Kärlek, Pär, brustet hjärta - såklart! Ni vet den där känslan man får i kroppen då man är kär, det där pirret som bara växer sig starkare. Ta den positiva känslan och gör om den till negativ, samtidigt som den fortfarande är lika intensiv. Exakt en sådan känsla har jag i kroppen nu. Jag lovar, jag ska förklara allting då jag har tid och möjlighet att fälla några tårar. DVS inte här på jobbet.

Igår lärde jag mig också att man ska se det hela ur ett barns perspektiv. Min treåriga kusin Emma kom in i mitt rum precis då dem kommit till oss (för lite påskmys). Jag låg i min säng och var helt förstörd, detta var ännu inte det värsta på dagen, för det kom på kvällen. Hur som, Emma ser att jag gråter och frågar sin mamma varför är Frida ´ledsen, varför gråter hon?? Lotta svarar: Det är så att det finns en kille som heter Pär som har varit lite dum mot henne. Emma reagerar starkt och utbrister "men mamma, då måste ju jag säga till Pär att han måste slutaaaa att vara dum". Dessa små barn! <3

Jag är stark, jag kommer att ta mig vidare. Men det ska få ta den tid det tar - no stress!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0