gårdagens gruppträff

Ingen sovmorgon idag inte. Började morgonen med en 50 minuters morgonpromenix. Jag har verkligen kommit igång med dem nu =) Gör ett nytt försök med frukosten idag och det ser faktiskt ut att gå bättre. har fått i mig en rostad med mjukost och skinka och äter nu lite fruktyoghurt - det är inte direkt så mina frukostar brukar se ut, men vad fasen!! Somnade tungt i sängen igår efter stängningen på gymet. Min älskade pappa kom och hämtade upp mig och sen rullade jag i säng på studs.

På gruppträffen igår pratade vi om många vettiga men jobbiga saker. Temat var "förändringshinder - undvikande av plågsamma känsor". Vi fick en del exempel på olika "citat" som egentligen beskriver olika personers strategier för att undvika plågsamma känslor. T.ex: "Jag har aldrig någonsin sett henne arg" eller "han är alltid så snäll och hjälpsam, men det är bara för att han får skuldkänslor om han tar för sig för egen del". Vi konstaterade att det är viktigt att uttrycka vad man känner. Under förra träffen då jag var i Grekland pratade dem bla. om Affekter som är medfödda biologiska reaktionssystem som delas upp i positiva (nyfikenhet,glädje etc) Neutrala (förvåning/överraskning) och negativa (rädsla, ilska, ledsnad). Alla dessa affekter finns i alla människor världen över och alla dessa känslor måste få komma till uttryck, men genom uppfostran och sociala erfarenheter har vi förmågan att också bli känslomässigt medvetna. Känslor är helt enkelt psykologi.

ÅH!! sånt här e bara såå intressant. Vi fick i hemläxa att ta reda på vilka känslor det är som man själv undviker, vad man undviker i t.ex. vardagen och vad man är rädd för. Igår konstaterade jag tillsammans med en av dem andra tjejerna att både hon och jag inte verkar ha förmågan att bli arg. Jag blir verkligen sällan arg. Jag har nog fasiken inte varit arg på flera år, bortsett från det som just har hänt med Pär (jag ville ju slå ihjäl honom i helgen - det kan man kalla ilska). Jag blir ofta ledsen, besviken och kanske irriterad men jag känner såå sällan ilska. Unde den här veckan ska jag försöka ta reda på vad det beror på - lycka till Frida!!



Det har blivit dags för mig att klä på mig och sminka till mig för att sedan åka till körlektionen i Täby. Även ikväll är det jobb, men innan dess ska jag hinna med att kanske träffa någon vän och sedan träna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0