Ett steg till

Idag har jag ialla fall klivit upp ur sängen, till skillnad från igår. Jag har duschat, gått till centrum och köpt sushi. Jag har till och med tagit mig förbi Mysen en liten stund, vi ska fika lite senare i em...
Just nu längar jag bara bort.. e trött på att vara hemma, e trött på att träna..Jag orkar inte plocka i diskmaskinen, orkar inte bädda sängen, orkar inte ens röra kläderna som ligger över hela golvet.. Jag vill bara sova sova sova. Behöver nog få ladda om och skaffa mig lite ny energi. Mycket handlar nog om att jag vet att skolan snart drar igång. Att rutinerna och vardagen ska börja ta fart.. Hade önskat att jag vore klar med mina studier. Men dem är inte färdiga och jag kan inte annat än ta mig igenom det här året också. Det får gå.. Det hela handlar om inställning, för Kan, det gör jag... duktig i skolan har jag alltid varit.. men det är inget som jag längre måste bevisa för mig själv, vilket gör att motivationen tryter i backen.. Jag vet att jag tycker om mig själv och att jag är bra utan toppbetyg. För vems skull ska jag då göra det här??

ORKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0