Gårdagen

Ojojoj.... Jag minns att Frida sa till sin kompis Louise: "hm... jag känner att jag vill bli sådär äckligt full som jag aldrig blir, och ringa alla jag känner på mobilen och skicka konstiga sms". Sagt och gjort!

Vilken kväll! Efter jobbet gick jag över till Micke som fyllde 18, hemma där bjöds det på mat och lite vin. Sen tog jag mig hemåt och låg och lyssnade på musik på hög volym i bara mjukisar och BH. Där väcktes idén om att dricka lite sprit. Lollshen kom över, vi piffade upp oss lite... Jag med min fin, fina svarta klänning från Gran Canaria. Sen gick vi till Våningen där jag tog befälet och beställde in en varsin piggelin och lakritsshots till lolle och mig =) *mums* Jag som älskarrrr lakrits!

Sen hände det lite tokiga grejer, jag träffade en av mina barndomskärlekar och han drog upp massa minnen, bla ett då vi hade legat på Åbyäng och typ tittat på stjärnorna (och kanske hånglade lite). Han påminde att Hanna och Danne hade varit med. Precis då han nämner Hannas namn tar Wiman tag i mig och ba: "e inte det där Hanna" -- jo visst var deet de!!! Hon kom in genom dörren.... Lite senare sitter Wiman och jag o pratar om att han typ läser min blogg och frågar lite om Pär. Då rycker Lolle tag i mig och väser: "Frida!!! jag tror Pär e här". Ofta det händer TVÅ GÅNGER PÅ EN KVÄLL!!!

Det var väl här allting spårade. Jag satt kvar på min stol, gick och beställde i baren, gick tillbaka till min stol. Sen får vi ögonkontakt, han kommer fram till mig och kramar om mig (VAD jag har längtat!!) och säger i mitt öra: "du vet att jag tycker om dig jätte mycket". Sen skulle visst han och hans polare in till stan på en gång...^^

Så Frida fortsätter dricka, drink efter drink. Våning blir till MG där jag visst träffade och pratade med massa människor som jag inte kommer ihåg. Och så händer det: När jag ska gå hem mår jag så illa så jag tror jag ska dööö. Jag stormar och ställer och trycker mig in på killarnas toalett och spyr. (FRida spyr på fyllan - never happend before). Stort tack till Wiman som tog hans om mig och ledde mig hem!

Imorse vaknade jag till vid niotiden, kände mig pigg och fräsch som en lärka (nåja, nästan). Jag tog upp min nya tidning och började bläddra i den, sen ringer Lolle och drar hela kvällen för mig. Jag hade visst spytt massa redan då vi kom till MG. Jag hade pratat med min syster, som jag inte ens kommer ihåg att jag träffade. Jag hade väst åt Lolle när hon erbjöd mig vatten istället för Cider. Jag skickade sms till Pärs kompis Jimmy och skrev att "fan Jimmy. såg till pär att ringa". Vaddå SÅG till?? *haha* Och så hade jag pratat med en person om en person som kanske inte var så lämpligt.

Och så har vi ju nattens absolut bästa citat som Frida utbrister (inget som hon själv minns) när hon sitter och stirrar ut på allt folk på MG:

"Jag e fett besviken. . . . . På hela världen"
(och ni kan ju gissa vad deet egentligen står för)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0