alla dessa tankar och känslor

Idag finns det bara två saker jag vill skriva om.... Först tänkte jag iof bara berätta att helgen i stort sett sett ut som vanligt; det ökända gredos, våning & MG, dans.... det enda som "saknats" har varit mitt jobbande.... skönt att äntligen få en heeel ledig helg!!

I fredags när Lolle och jag satt på dagens första lektion, så var våran lärare 5 min försenad... Vår konversation:
- Asså Lolle.... jag vill egentligen inte vara här
- Neee, ja vet inte jag heller
- Asså det pirrar så mkt i hela min kropp
- I know, det har smittat av sig hela dagen. =) Ska vi gå till caféet och prata kärlek?
- OM vi ska...
Sen tassade vi två snabbt iväg innan läraren hann komma, och dagen spenderades på caféet *ler*

Så, då har vi kommit till de två sakerna jag ville skriva om. Det första handlar om att jag verkligen inte känner igen mig själv.,. Känner mig så enormt trött, orklös och utan energi, spreciellt när det handlar om sånt som berör skolan. Jag har en massa energi att arbeta, träna etc. Men skolan tar fan knäcken på mig just nu. Framförallt handlar det om att jag har kommit in i en jag-byr-mig-inte fas... Undrar faktiskt varför dessa uppstår. Satt häromdagen hos kuratorn på skolan och pratade om just det. Hon var övertygad om att det beror på att min kropp/sinne bara vilar från allt jag har gått igenom... Från ätstörningar och cancer i familjen till perfektionisten frida & hennes presterande i skolan. Det har varit tufft, ofta väljer jag nog att blunda för det och ser mig själv istället som en ungdom i mängden.... men det är inte riktigt så enkelt. Det tar tid att återhämta sig, och nu i efterhand kan jag nog bara se mitt skolbyte som en räddning. Hade det inte gjorts nu hade jag förmodligen kört ner mig själv i bottnen och knappt orkat andas. Fri från krav skulle jag nog kalla min situation idag!! Och alla dessa vänner jag har omkring mig som alltid e förstående, stöttande och otroligt goa, ni har varit den största delen i arbetet för mig att komma tillbaka. JAG ÄLSKAR ER ÖVER ALLT ANNAT!!

Så till den andra saken...
Jag Är Så Helt Galet Kär!
Pär.... just nu känner jag bara att jag vill spendera all min vakna tid med dig... Du e den absolut goaste killen jag någonsin har träffat,... Det e sjukt det här, hur en person kan göra en annan människa så extremt glad, positiv och exalterad. Helt ärligt, med dig kan jag vara mig själv till 100%, vi skrattar ihop och pratar massor... Jag håller verkligen på att falla så hårt, men är samtidigt rädd för att bli sårad, speciellt när jag träffat någon som accepterar och låter mig vara som jag är. . . Visst, vi har inte träffats länge alls, men ibland säger ens instinkt mer än vad man anar.. Det enda jag vet just nu är att jag vill göra allt för att Pär ska må bra =)

Det här med känslor säger jag bara. . . . .


Kommentarer
Postat av: Anonym

får vi inte se en bild på pär snart?

2009-01-26 @ 22:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0