Kryssning <3

Igår eftermiddag bar det av in till stan för att möta upp alla som skulle följa med på kryssningen för att fira min pappa som fyllde 50 år. Jag har helt enkelt haft en otroligt rolig kryssning på alla sätt och vis... =) Det började i stort sett med att alla samlades för att äta middag ihop. Vi hade reserverade bord vid buffén och skålade tillsammans med champange. En bit in på middagen tog vi, pappas "barn", tag i underhållningen. Tillsammans sjöng vi en kort liten egenkomponerad sång bland alla gäster. Texten var följande:


(melodi: vår käre lille bamse far)

Vår kära lilla Bosse far som ni alla känner
Han skulle hålla stort kalas för alla sina vänner

Snälla söta Bosse vår, Du blir femtio år i år
Hipp hurra för Bosse far, som e så snäll och rar

Och alla vi vill tacka dig för att du alltid finns där
Du ställer upp i vått och torrt och du ÄR AV VÅRAN SORT, SKÅÅÅL!!!!

Efter sången gav vi honom ett kollage av bilder som vi syskon tillsammans satt ihop. Det var jätte fint och vi fick tag på många gamla härliga bilder av pappsen när han var ung. Även några andra hade gjort om en liten låt som vi alla sjöng med hög stämma under middagen. Melodin under verserna var "en sockerbagare" och under refrängen "ta mig till havet". Ni måste läsa texten, för den var så jäkla klockren!!

En golvfixare som heter Bosse
han sätter kakel mest hela dagen.
Han sätter stora, han sätter små,
han sätter några med ränder på.

Och i hans bil, där finns det spackel,
och lite kakel och lite mackel.
Och med allt detta han jobbar på,
så att vi andra kan titta på

Refräng: Ta mig till banan och gör mig till kung.
Kung över alla er andraaa.
Se på min driver den går ju så långt.
Längre än alla er andras...

Han hade Veronica och Micaela.
Han träffade Annika och fick en Tony.
Han fick en Frida, åh herregud!
Han blev en morfar och lyssna nu!

Vi ska berätta alla hemligheter,
om lilla bosse som ni vill veta.
Så gå till baren och bjud på drink,
så får du tillbaka en liten vink.

Refräng: Ta mig till banan och gör mig till kung.
Kung över alla på båten.
Sedan ska jag dansa med Annika min,
galen av längtan är jaaaag

Ta mig till havet och gör mig till kung.
Kung över golvet jag kaklat.
Dansa och skratta med mig ikväll
Ta mig till havet och stanna tills natten blir dag!

Kvällen fortsatte med att vi sjöng kareoke och jag, Frida Bodin, tog mig upp och sjöng... (har nog inte hänt på fleeeera år). Vi fick också upp pappa att sjunga "Flickorna på TV2" med Stolle. Under mina år i livet har jag never sett min pappa gå upp på scen och göra någonting inför folk... hihi!!! Disco hela natten uppe på dansdäck, sen tog jag mitt förnuft till fånga och gick för att sova. Hela dagen idag har varit trevlig, lugn och mysig. Jag har gått runt och småpratat med en massa vänner, suttit lite i solen och bara tagit det lungt. E nu hemma och laddar batterierna inför utbildningen som fortsätter imorgon. E ganska så trött så det blir nog sängen nästa =)

PUSSS!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0