Läger på Gotland

Hm... Få tid över?? Trodde jag ja!!!

Min vecka har varit fullproppad med saker... Jag tillsammans med dem andra hjälpisarna har gått upp tidigast av alla på hela lägret för att hålla i väckningscermonin. Denna har gått till på lite olika sätt. Som jag skrev tidigare hade vi först luciatåg, morgonen efter blev det militärgympa i samlingssalen (och ja, vi hade med oss äkta hjälmar och militärgröna kläder). Morgonen efter gjorde vi en liten busigare grej. Tre timmar innan alla skulle bli väckta gick vi in och skakade/ruskade om var och en bara för att säga "Vakna, vakna!!! Jag ska väcka dig om tre timmar... Då måste du gå upp!!" HAHA... vi var bara sååå bäst!!

F
örutom väckningen höll vi dessutom i nattningen... Varje kväll avslutade vi med att läsa en godnatt saga. Det var riktigt mysigt och otroligt uppskattat! Vad mer har hänt? jaa du.. det är faktiskt för mycket för att rada upp här. Men en sak måste jag ju nämna. Ulle och jag var bussvärdar då vi åkte ut till de gotländska raukarna. Dem som satt på den bussen önskade antingen att dem låtit bli, eller så gjorde dem som några av killarna: såg till att paxa platser åt oss i bussen på vägen tillbaka så att vi skulle kunna fortsätta våran underhållning. Tänk dig två flummiga ledare som pratar i mikrofonen konstant i 40 minuter och garvar något otroligt åt sina egna skämt - yes, det var vi!

Tillsammans under veckan har vi lyckats skrapa ihop nästan femtusen kronor med hjälp utav kollekt, auktion (typ frukost på sängen, platta håret och sminka killarna eller städning av stuga sista dagen) och "dricks till Gud" som stod vid kiosken (Detta var MITT påhitt som bara det drog ihop sexhundra kronor) ;-) Alla dessa pengar ska skänkas till ett projekt i Indiens slum.

Vad vill jag dela med mig av i övrigt?? Jag måste få tala om hur mycket jag har växt som människa då man ser till värdet av sig själv. jag har haft en vecka helt och hållet överlämnad åt Gud. Jag har haft en vecka där alla konfirmander har gett mig så otroligt mycket uppskattning för den som jag är. Jag själv har fått dela med mig av All den energi som funnits inom mig, och detta har verkligen smittat av sig. Jag glädjs åt mig själv. Jag glädjs åt de tjejerna och killarna som har lyckats finna en liten större del utav sig själva.

På återseende <3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: Ulle

Åh så grymt vi hade det.Puss

2009-05-23 @ 18:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0