Beteendeförändring?

Jag kämpar på, är idag inne på dag två och mår faktiskt ganska okej... förutom att jag är rastlös. Ganska komiskt egentligen - för vad brukar jag göra då jag är rastlös om inte äta? Nu går inte det och jag blir tvungen att finna andra strategier. OTROLIGT lärorikt och nyttigt, framförallt för att inse mitt eget beteende och sen bli tvungen att hitta lösningar för att förändra det.

Idag har jag jobbat sen 12. Passade på att sova riktigt länge så att dagen på så vis kunde kortas av. Imorgon ska jag jobba långpass - börjar 10 och slutar vid åtta eller nio. Det ska riktigt skönt att ha en fullsmockad dag, så att jag slipper tänka på vad jag ska sysselsätta mig med. Förhoppningsvis blir jag snart lite piggare så att jag orkar med lite träning också.

Efter dagens jobb dog jag iallafall i soffan här hemma. Har suttit i två timmar nu och kollat på "The L word" - tänkte väl att jag ska kika på något avsnitt till innan jag förflyttar mig till sängen och kanske sover eller plockar upp min bok att läsa. Hur som är det underbart tidsfördriv, det här är vad Xtravaganza kallar mental näring - att göra något helt och enbart för din egen skull!

Mental Näring

Humor, glädje och njutning är förutsättningar för motivation, uthållighet och skapar framgång i det man företar sig. När man förändrar energiintaget behöver man öka sin Mentala Näring för att skapa kraft till förändring. När stressen och tempot ökar i dagens samhälle minskar tiden och utrymmet för njutning, glädje och avkoppling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0