Katastrof och krig

Godmorgon alla söta. Här hemma äts det yoghurt med musli och en smörgås med leverpastej o gurka, samt dricks en stor kopp kaffe. I tidningen läser jag om offren från Haitis jordbävningskatastrof. Usch, jag har blivit så känslig på sista tiden - har näst intill gråtit till en hel del filmer och tycker att det är riktigt, riktigt obehagligt med det som hänt nu. Kanske börjar jag bli lite medmänsklig?? För tidigare har jag faktiskt känt att jag inte bryr mig. Inte om katastrofer eller annat. Visst, det är hemskt... otroligt hemskt, men mer än så kände jag inte förut.

I förra veckan skickade jag iaf ett sms till en hjälporganisation. 50:- eller vad det nu kostade. SÅååååååå liten investering för mig, förhoppningsvis en flaska vatten eller något annat till en nödställd. Alla borde faktiskt göra detsamma!!

Vet inte riktigt hur jag kom in på det här spåret *skratt*. Snart väntar skolan och fler teorier och (skit) i sammhällskunskap, historia eller religion. I alla dessa tre ämnen ska vi göra en stor vetenskaplig rapport om en pågående konflikt á la Israel-Palestina. Suck och åter suck... men det ska väl bara göras antar jag!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0