Olika strategier...

Sådär då... jag vet helt klart hur man löser problemet på dom mesta psykiska besvären man kan drabbas av i vardagen... Och nej, det handlar inte om att ligga kvar i sängen och tycka synd om sig själv. Jag har testat den metoden och den fungerar INTE.

Jag har till och med testat metoden att gå i skåpen och äta, det fungerar inte heller - utan skapar bara mer ångest och att man känner sig ännu mindre självförverkligad. Jag har också testat att verkligen syselsätta mig med något, säg tillexempel att ta tag i att rensa garderoben, sortera papper eller annat "nödvändigt". Ofta fungerar det väldigt bra. Tills dess att energin och orken tar slut och arbetet man påbörjat inte blir slutfört.

Som sagt, jag jobbar på att hitta mina strategier. Och jag måste nog erkänna att den jag företog mig idag känns som en av dem som fungerar ABSOLUT bäst:

Efter att ha cyklat i 80 minuter (3mil, dryga 400Kcal) sitter jag nu hemma i soffan med ett lugn inombords. Den känslan är helt otroligt jävla underbar. Strax ska jag gå och laga morgondagens middag och sedan sussa riktigt, riktigt sött i min sköööna säng!

Och ett tips mina vänner - försök att verkligen hitta din egen strategi att ta till då orken, lusten och tålamodet känns som helt bortblåst, även om det kan kännas jobbigt i stunden som kommer det i längden att berika ditt liv!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0