Jag kan!

Idag är det lycka! Pulspass på schemat och förvånande nog kände jag mig faktiskt lite förväntansfull... Ökade vikter på Utfallsgång med hantelrotation, på frivändningarna med stöt och på Arnoldpressen. OCH jag gjorde egna dips! Vilken glädje!

Det var inte bara en eller två dips heller... Utan fem helt egna. Mina första. Jag kan! Jag måste börja förlita mig på min egen förmåga, jag hade nog kunnat göra egna dips för länge sedan, men jag är så sjukt, fruktansvärt feg ibland! Andra setet blev det tre egna + några negativa då jag verkligen höll emooot på vägen ner.

Men det här var sista pulspasset för den här gången, i nästa program finns det inte något rent pulspass inlagt men desto mer ren styrka.

Planeringen för nästkommande träningperiod ser ut såhär:
Framsida lår, bröst
Rygg djup, mage
Baksida lår, rumpa, vader
Axlar, mage
Rygg bredd, armar


Dvs fem träningspass i veckan och två vilodagar. Det känns kul att få nytt att bita i, även om jag började känna mig väldigt nöjd och bekväm med det första. =)

Idag på gymmet innan träningspasset fick jag hjälp av min kära gamla kollega Caroline som gjorde en BIA-mätning på mig. Denna metod är ett sätt att mäta fett%, muskelmassa och vätskenivå. Testet är dock VÄLDIGT känsligt och påverkas otroligt mkt av när på dagen du gör det, när du senast åt, senast tränade och senast drack vatten. Så jag tar det med en klackspark och mer som ett sätt att mäta mina framgångar på.

Mätningen visade både fina resultat sen den förra mätningen, men även lite trista. Den 22/8 gjorde jag min första och under hösten har jag tappat tre procentenheter fett på kroppen! Det är ett riktigt glädjande besked.. Vikten har gått från 62 till 58 som jag idag väger. Däremot har lite muskler rykt med på vägen - dessa kämpar jag nu hårt med för att bygga upp!

De riktigt roliga resultaten kan man dock se om man jämför med Tanita-testen som jag gjorde för ca två år sedan med min dåvarande PT Jessica. Där kan man snacka om förändringar! Vid hennes och min första vägning i Jan 2010 visade vågen på 72 kilo. På två år (eller egentligen ett) har jag tappat fjorton kilo i vikt. Mestadels fett (10 procentenheter), men självklart också vätska och tyvärr muskelmassa.









 

Nu kämpar jag på mot mina nya mål!

 

Eftermiddagens mellis blev:

 

Fruktsallad med kesella & valnötter, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0