Kakfrossa

Haha, jag kände mig som ett hälsofreak på lunchen idag:

 

=)

I
går på eftermiddagen hade jag ett sånt otroligt sug efter kakor. Min kropp ville verkligen ha en stor kakfrossa. Vid sånna tillfällen är det jobbigt att vara kakansvarig på jobbet, varje dag vid halv tre. Men psyket vann över kroppen igår. Det blev ingen kaka. Först bestämde jag mig för att vänta till efter mellanmålet vid tre. Sen kändes det helt enkelt inte lika kul längre. Plus att jag faktiskt glömde bort att jag var sugen på kakor.

Jag känner dock att jag kommer få tampas med samma tankar idag. Efter lunchen vill jag gärna ha en kaffe, och just då är det så otroligt gott att ha någon liten kaka att äta på till. Varför jag tycker det vet jag inte. Varför det blivit en vana på just det här jobbet vet jag inte heller. Jag kommer helt enkelt att få lära mig att dricka kaffet efter maten utan kaka. Eller också välja att istället dricka te, för då känns inte kakan lika viktig längre. Vissa dagar är värre än andra, en del dagar tänker jag inte ens tanken att jag vill ha en kaka, medans andra, som igår och idag, skulle jag kunna springa en mil för att få ha en riktig ordentlig kakfrossa... Fast då kan man ju iof ha det utan dåligt samvete, synd att jag inte är en löpare! :D

  

Dessa är favoriterna som helst ska ätas direkt ifrån frysen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0