Matlagning

I dagarna två har jag haft en hel restaurang här hemma har det känts som. Jag har lagat en hel del mat inför veckan/orna som kommer, bland annat en massa kyckling som jag ska frysa in.

Det var säkert två veckor sedan jag började tänka på lasagne. Igår tog jag tillfället i akt att faktiskt tillaga en. Pastamängden uppmätt exakt per portion, likaså den magra köttfärsen. Sås gjord på liiite vetemjöl (vägde det till samanlagt 6 gram) och mellanmjölk. 10% ost som topping... Jag måste säga att den blev OTROLIGT god =)

Det är mycket jobb som står på min agenda, träning likaså. Men allt rullar på i ett behagligt tempo så det känns okej. Jag gör det jag mest av allt vill, men tyvärr innebär det att andra saker blir bortprioriterade. Städning tillexempel. Tur att man är på jobbet hela dagarna och slipper se alla klädhögar som ligger överallt =)

Nu är det bara tre dagar kvar tills det är sommarfest på jobbet <3

Min Lasagne:



Färdig att äta:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0