PT och träningsrus

Mina små axlar fick så dom teg igår. Tillsammans med Madde mosade jag dom totalt och idag har jag rejäl träningsvärk! Skööönt! (Det är inte ofta jag lyckas få träningsvärk i axlarna). 

Passet bestod av axelrotationer som uppvärmning. Frida är stel, bara att konstatera! När jag var varm och rörlig(are) drog vi igång med övningarna: Axelpressar, drag till haka, liggande kryssdrag i cabelcross och hantellyft följdes upp med några övningar för ryggens djup. Tungt och fokuserat var målorden och passet påminnde väldigt mycket om det som komma skall denna månad! Jag var svettig, men både glad, nöjd och lycklig efter passet. Mina händer/grepp mådde dock mindre bra, tyvärr :/

I fredags ramlade det alltså in ett nytt upplägg i mejlen, vilket innebär en hel del förändringar. Kortare pauser, tyngre vikter, färre reps och fler set. När jag läste igenom upplägget i fredags eftermiddag fick jag bokstavligt talat ett glädjeryck/rus och bara sprang runt och hoppade en stund - sen skickade jag ett sms till Madde och skrev att jag var såååå galet taggad. Detta upplägg känns verkligen såååå kul =)

Första passet klarades av idag och det känns gött i mina lår. Lade på så mycket vikt att jag inte ens kunde rubba benpressen och jag lyckades få en liiiiiten (obefintlig i träningsvärlden!) sträckning på insida lår för att jag pressade så mycket... haha!

Efter en snabb dusch intog jag den medhavda middagen i bilen innan jag åkte hem till chefen för smyckesparty. Trevligt med lite tillställningar sådär på vardagskvällen! Kesellan ligger nu i magen och jag ska göra mig redo för sängen och sedan ännu en fantastisk dag!

Puss, Kram & Sov Så Gott! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0