Efterlyses!

Idag fick jag hem mitt livs första påse med Caseinprotein - ett protein som inte är lika "snabbt" som vassle (dvs det tas inte upp lika snabbt i kroppen) - vilket gör det perfekt som både mellanmål och kvällsmål.

J
ag blandade en portion (1 dl pulver) rakt ner i ett glas och fyllde på med lite vatten i taget. Sen placerade jag glaset i kylskåpet några minuter innan jag frossade loss på min "ChokladPudding". Okej, sååå gott var det inte. Därför efterlyser jag nu era recept på hur ni äter/blandar/vispar/mixtrar ert Caseinpulver? Sitter ni på några recept? Jag har förstått att jag iaf måste köpa en elvisp - för det krävs när man ska ta det till nästa nivå; att lyckas med proteinfluff.

Ja, det är en hel vetenskap det där, imorgon kanske några hallon får slinka ner i puddingen! :)

Kram och godnatt på er alla - imorgon tror jag att det blir en sväng till gymmet för min del!




Kommentarer
Postat av: fitnesscoachen

Äger du ingen elvisp kvinna? Bums iväg och köp, så du kan fluffa! ;) Malin är fluffmästare så kolla med henne för tips på den perfekta fluffen. :)

2012-03-15 @ 07:29:25
URL: http://fitnesscoachen.com
Postat av: Frida svarar

Haha.. nej, hon gör ju inte det! Ska köpa en nästa gång jag är i affären =D Och jag har fått ett superduper recept av Malin som skall testas ikväll, kommer upp här på bloggen då! :)

2012-03-15 @ 12:41:32
URL: http://bodinfrida.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Haha du måste ha en elvisp med stooor visp

Så det blir fluffigt :) all kasein är ju inte gott heller

Men får man ett bra märke så smakar det som

Chokladpudding :) köper du vanilj finns det massor

Med smakessenser på nätet man kan köpa och ha

I också mums ut på nätet och leta recept finns

Massa gottit :)



Kram

2012-03-15 @ 17:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0