Proteinpannkaka

När jag ändå är inne på det här med mat och recept så passar det bra att dela med mig av någonting som jag meckade med för ett tag sedan - Jag gjorde mina allra första proteinpannkakor! Som ni säkert vet finns det 1000 olika recept på dessa, jag valde ett som lätt gott eftersom det var första gången. Nu kommer jag våga ändra, testa om, byta ut  och göra mina egna recept utifrån det näringsvärde jag söker efter på min måltid.

Men ett bra "att starta med" recept bjuder jag på här! Lycka till :)

Proteinpannkaka:

1 ägg
3 äggvitor
1 dl fiberhavregryn
35 g proteinpulver med chokladsmak
1 banan

Mixa samtliga ingredienser med en mixerstav.
Stek på medelhög värme med pyttelite smör, inte för länge, innan du vänder den. Klart!
Jag fick ut tre pannkakor av denna smet och serverade tillsammans med keso och färska jordgubbar. Mums!







Näringsvärde endast "smeten":
473 Kcal. 9 g fett, 49 g protein, 44 g kolhydrater.

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj vad gott det såg ut, måste testas:)

2012-03-15 @ 18:52:37
URL: http://www.fitnessmallan.shapemeup.se
Postat av: Frida svarar

Det var supergott också! :)

2012-03-15 @ 21:02:20
URL: http://bodinfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0