Ryggpass!

Jag vet inte vart jag ska börja någonstans... Men denna dag har varit lång och jag har hunnit med massor trots att den har gått sååå fort! I centrum för dagen stod dock mitt träningspass - i detta fall bredden för ryggen och armar.

Jag har ökat vikter och/eller slagit personbästa i samtliga övningar - vilket pass! Jag vet inte om det var gårdagens uppladdning med mat, min grötfrukost eller mitt nya efterlängtade PWO Craze som gjorde susen (förmodligen en kombination av dem alla).

Dessa övningar betades av under dagens pass:

Chins - 1 uppvärmningsset och 3 arbetsset * 8. Jag är snart där... Snart orkar jag göra dem själv! =)
Latsdrag - 3 * 6 + 10. Detta var gryyyyymt. Jag orkade fler än mina 6 reps på en högre vikt än tidigare - tjohej är bara förnamnet! Och det var nästan hela min kroppsvikt som jag pressade ner. Fick dessutom hjälp med två pekfingrar av en kille som var där. Tänk att några fingrar till hjälp kan göra såååå mycket!
Bred rodd m. rep - Väldigt mycket tyngre än sist - jag bara öste!
Marklyft - Ja, jag mesar kanske lite fortfarande, men denna gång var det iaf riktigt riktigt tungt! Och minst tio kilo mer än sist.
Enarmslatsdrag i cc - Äntligen har jag förstått mig på denna övning och hittat rätt arbetsvikt! =)
Tricepspress i cc - Flera kilo tyngre än sist och det brände som attan!
Bicepshantelcurl - Bra tryck, bra tryck, bra tryck!

Tror ni energin var slut här? Nej, trodde väl det! Jag har varit på högvarv heeeela dagen. Energin tar lixom aldrig slut. Tröck min efter-tränings-drink och åkte direkt och handlade, sprang upp med kassarna, åkte och parkerade bilen och joggade hem. Nej sprang, lixom skuttade. Sedan dess har det städats för fullt här hemma och Andreas och jag har piskat mattor - har ni testat det förut? Det är gryyyymt kul! Haha.. snacka om att få ut sin överskottsenergi.

Sen har svärföräldrarna varit här på middag. Jag lagade mat och gick på högvarv. Vi har pratat träning i fyra timmar och jag är helt slut. Eller... Nej, inte riktigt än. Men jag hoppas verkligen att jag blir det snart för det börjar bli dags för bedtime.

PS. Det är svårt att ta kort på sin egen rygg - men visst har det hänt grejer sedan i Januari!



PS. igen - mina armhålor ÄR rakade! Jag vill inte råka ut för några skriverier




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0