Tillbaka!

var mitt första träningspass på över en vecka avklarat. Det känns skönt att vara på banan igen och att ha tagit mig iväg till gymmet. Det blev ett lungt pass med lite blandade övningar för att komma ikapp med träningsschemat. Bröst, Djupet i ryggen, rumpa och vader fick sig en lätt genomkörare idag. Lite lägre vikter och istället några fler reps. Tanken är att gå på det vanliga schemat på måndag så fram tills dess blir det lite anpassning och nystart helt enkelt.

En dag som denna förstår jag hur lätt det är för vanliga "människor" - motionärer - att lägga av med sin träning efter en kort tids frivilligt/ofrivilligt uppehåll. Det blir tufft! Rutiner kan rubbas väldigt snabbt och då gäller det att bara göra som man har tänkt sig, utan att täka så mycket. När du väl är på gymmet har du halva jobbet gjort, även om det första passet kanske inte blir det bästa, så kommer det bli betydligt lättare att åka dit nästa gång du tänkt träna.

Första steget är oftast det som känns jobbigast.

Trots mitt stora intresse för träning och trots att jag inget hellre ville än att få åka till gymmet och pumpa muskler så kändes det lite jobbigt att behöva åka förbi lägenheten efter jobbet och styra riktningen mot gymmet. Imorgon kommer jag nog inte ens tänka tanken att det skulle vara jobbigt! =)

Det ska bli skönt med helg vänner, jag är helt slut efter denna vecka! Nu går jag strax och sussar, ska bara försöka få.i.mig.någonting.att.äta. Min mage är ju mätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0