Måndag & Tisdagsträning

Inte nog med att vi körde ett härligt utomhuspass i söndags så har jag lyckats få till två till riktigt, riktigt bra pass på gymmet både måndag och tisdag. 
 
Igår ändrade jag mitt tankesätt lite grann... omväxling förnöjer - heter det inte så? I vanliga fall tar jag alltid bilen direkt ifrån jobbet till gymmet, kör mitt pass och åker sedan hem. Igår var det strålande väder ute och hela kroppen bara skrek efter lite friskluft och sol. Så istället åkte jag hem, ställde bilen och - Läs riktigt noga nu - joggade ner till gymmet (minns inte när det hände senast). Flera flugor i en smäll; sol, friskluft och uppvärmning i ett!
 
På gymmet brände jag av ett intensivt och tungt pass för baksida lår (den enda kroppsdel som klarat sig ifrån träningsvärk). Mina bakre lårmuskler släpar lite, så dessa måste jag välja att prioritera.... Inte prioritera BORT
som jag har gjort senaste tiden. Vem bryr sig om bakisda lår lixom? :o)
 
"Löpningen" hem var fruktansvärd. Det gick i sloooowmoootion. Jag kunde knappt springa, så det fick bli lite lunkande blandat med lätt, lätt joggning. 
 
Idag har ryggen fått sitt. Ett pass som aldrig verkade ta slut. Jag mosade och mosade och kunde inte sluta när mina övningar på träningsprogrammet tog slut, så det blev några extra set. Promenad hem och sedan påfyllning med världens godaste bulgursallad och kyckling,
 
Snart väntar kesella och lite slötittande på Masterchef innan sängen kallar. Vardagarna går alldeles för fort - men jag försöker verkligen att njuta av dom så gott det går. Det är ju dagarna som går som e livet! 
 

 
En av få gånger som min så kallade "löpning" uträttades. Tänk att det dessutom fångades på bild!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0