Back on track

Det är skönt att vara tillbaka på jobbet, äntligen!!
 
Jo, ni hörde rätt.... Tillbaka till ordning och reda, tillbaka till rutiner. Missförstå mig rätt. Det har varit JÄTTEskönt att få vara lite ledig. Jag har hunnit träffa några vänner, min familj och framförallt har jag och sambo haft mer tid tillsammans under den här helgen sen låååååång tid tillbaka. Jag har inte behövt ställa mig och fixa med matlådor och kläder till klockan nio på kvällen - utan har kunnat njuta av att inte ligga steget före.. (hm... delvis då kanske, eftersom det handlar om att alltid ligga steget före under diet).
 
Men helgen har också varit den jobbigaste hittills på hela dieten, rent psykiskt. Jag har inte haft några bestämda tider att passa vilket lett till att jag fått pyssla ihop träningen mellan maten och gymmets öppettider. Och famrförallt har det ju varit en helg fylld av gemenskap och mat. Och godis. Alldeles för mycket godis vart man än vänder huvudet.
 
Men jag har skött mig. Jag har tränat mina två pass om dagen. Jag har ätit mina matlådor, vridit bort huvudet från godiset och all annan god mat. Jag hade påskdagen som min lediga vilo-och-fridag då vi samlades hos mina föräldrar med syskon och syskonbarn och åt tillsammans. Men nu är denna helg över!
 
Nu blickar vi bara framåt. Vardagen är tillbaka och därmed rutinerna, redan nu känner jag att mitt psyke mår mycket bättre. Till middag idag avnjöts Dietmaten from heaven... Mums!
 
 
Ps. Till helgen bär det av mot Göteborg och ytterligare en Teamträff... Bara tre dagar kvar, Tjohej! ♥
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad duktig du är Frida! Beundrar dig😍

Svar: Tack snälla... gulle dig! :o)
MysFrida's värld

2013-04-02 @ 21:29:00
URL: http://mias.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0