Mat under deff

Nu är snart mina tre första dietveckor avklarade och jag tänkte dela med er lite av upplägget kring detta.
 
Kosten har de senaste veckorna bestått av Ägg, Ägg och åter Ägg (närmare bestämt 26 ägg i veckan) och övriga proteiner i form av lax, nötfärs, kyckling, fläskfilé, kalkon och kesella. Fettkällorna domineras av avokado och valnötter och kolhydraterna kommer främst ifrån från frukt, grönsaker, havregryn, potatis och råris. Dvs inga konstigheter, bara bra mat!
 
Jag äter sex mål mat fördelat under dagen samt min före-tränings-drink som består av aminosyror och Carbonox (snabba kolhydrater), vilket gör att kroppen får i sig energi som kan tillgodogöra sig under passet.
 
Hungern kommer och går men värst är det nog på eftermiddagarna mellan lunch och eftermiddagens mellanmål. Även om jag har trott att jag ska vara helt slut under träningspassen har det gått riktigt bra att träna. Kroppen klarar nog mer än vad man tror ;) Framförallt ligger utmaningen hos mig med att sluta småäta, nu går det lixom inte att stoppa något i munnen för att jag vill det. Hjärnan får med andra ord jobba lite!
 
I övrigt mår och trivs jag som fisken i vattnet med upplägget och jag har en hel helg ensam här hemma, så jag ska bara måna om mig själv ♥
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0