Mitt mål

Imorgon åker jag till Alingsås för att på lördag stå på Scen. I Mitt livs form. En dröm som jag har haft sedan 2007, då min dåvarande PT & arbetskollega Åsa tävlade, ska äntligen bli verklighet. Ett mål som jag under ett och ett halvt års tid har haft i sikte, men som jag under det senaste fem månaderna verkligen har kämpat för.
 
Mitt mål är redan nått. Jag har bevisat för mig själv vad jag själv klarar av. Jag har genomgått en tävlingsdiet, jag har svettats, gråtit (faktiskt inte så många gånger!) och mått både förvånansvärt bra under i stort sett hela dieten, men också haft tillfällen då jag undrat vad fan jag håller på med.
 
Hade jag velat, hade jag kunnat ha säkert tusen anledningar till att ge upp och inte fullfölja min satsning. Bland annat har både min morfar och farfar gått bort under våren. Det har inneburit tyngre perioder då fokus har sviktat lite. Jag minns ochkså att påsken kändes extra tung - det är ju en högtid då man ofta träffar nära och kära under flera dagar för att mysa och umgås kring mat (för att inte tala om godis). Jag valde ut en dag i förväg och planerade allt annat kring det. Jag har helt enkelt hållt mig till planen, och nej det var inte kul alla gånger, men idag är jag så sjukt stolt över mig själv! 
 
Som sagt - jobbet är gjort och målet är nått. Det som återstår nu är bara finalen och själva målgången. Som en enda stor fest där jag får äta gosaker, visa upp mitt hårda slit, bli sminkad, fixa håret, bära bling-bling och känna mig som en prinsessa hela dagen.  Det ska bli sååå kul och jag har verkligen sett fram emot det här. Inget kan stoppa mig nu!  :o)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0