Lördag - en vanlig dietdag.

Lördagkväll och jag sitter hemma med cola light och tuggumi. Min fridag avverkades tidigare i veckan av personliga skäl så då får man fint sitta här och göra det bästa utav situationen. 
 
Den här veckan har inte varit nådig på något sätt. Nytt träningsprogram innebär dels nya övningar som har gett mina ben en otrolig träningsvärk. Hur motiverar man då benen att köra intervallpass efter intervallpass följt av både crosstrainer, promenader och jogg?
 
Mina två första dietmånader känns som en dans på rosor jämfört med veckan som gått. Efter mitt sista träningspass igår - ben + intervaller - skakade kroppen som ett asplöv och under dagens cardio höll jag på att börja storböla under själva passet. DÅ är det tungt. Jag övervägde 711 gånger att avbryta och låsa in mig på toaletten och bara släppa ut alla mina känslor. Men jag bet ihop. På slutet gick det varken fort eller med högt motstånd med pulsen var trots det skyhög. Och jag gjorde det!
 
Nu skall jag bara klara av morgondagens två pass innan jag på riktigt kan dra ett streck över vecka 1 på dietmånad 3. Only three month to go! Scenen väntar...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ida

Du är fantastisk Fridolinen. Ös nu!

Svar: Tack fining... nu tar vi och kör denna vecka också!! KRAM
MysFrida's värld

2013-03-09 @ 22:59:15
URL: http://reiher.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0